lørdag den 4. februar 2012

Forårets mode 2012

You gotta love it
Af Line Mangor, markedsføringspraktikannt hos nowmii

Modeugen er i gang på fulde drøn, og de dygtige designere får vist deres kollektioner for efterrår/vinter ’12 frem. Jeg følger glædeligt med på sidelinjen, dog desværre på den forkerte side af Storebæltsbroen – så længe leve internettet. Ud fra det lille udpluk jeg kan få lov at se via internettet, så glæder jeg mig til AW 12 kollektionerne kommer på gaderne til efteråret. Sidder du også på den forkerte side af broen i disse dage, så kan du bl.a. få et lille udpluk af kollektionerne på www.fashionforum.dk.

Men der er jo længe til det bliver efterår, så jeg har siddet og luret lidt på nogle af de modeshows der var til Copenhagen Fashion Week 2011, og fik frisket nogle af de tendenser op, som kommer til at præge foråret og sommeren. For selvom sneen ligger så smukt, så er det ingen hemmelighed at jeg glæder mig til foråret rammer Danmark, det hele begynder at blomstre op og man vågner op til fuglesang.
I og med det snart er forår, så betyder det at garderoben skal have en lille ”make-over” og det betyder SHOPPING! Jeg har fundet lidt frem fra nowmii’s gemmer som, roligt kan genbruges her til forår.


Loose and lace
Nogle af de tendenser der prægede catwalken i efteråret, var løse og feminine skjorter i sarte eller støvede farver. Det fantastiske ved denne tendens, er at disse skjorte passer både til et par slidte jeans og på den måde bevare det søde, man kan også mixe den med et par skindbukser, hvis man kan lide det lidt mere råt eller man kan også sætte den sammen med en højtaljet nederdel.
1. Bluse: Day Biger et Mikkelsen, kr. 300,- | 2. Jeans: G-Star, kr. 750,- | 3. Støvler: Miu Miu, kr. 875,- | 4. Top: Pureheart, kr. 199,-5. Bukser: Birger et Mikkelsen, kr. 300,- | 6. Sandal: Black Lily, kr. 125,- | 7. Bluse: By Marlene Birger, kr. 475,- 8. Nederdel: Tiger Of Sweden, kr. 149,-9. Taske: Louis Vuitton, kr. 1.549,-



Mønstret
En anden genganger er mønstre: blomster, striber og abstrakt. Søde og smarte kjoler, enten til en smuk sommeraften, eller til en slentrer tur sammen med veninden eller kæresten. Jeg har fundet lidt af hvert og fundet noget tilbehør til som jeg, syntes går an. Men måske har du selv tilbehøret og bare mangler en kjole, i hvert fald kan du finde begge dele inde på nowmii.



Farver
Det vi kommer til at se meget her i foråret og til sommer er farvede jeans. Vi har før set de røde, men nu er det også tilladt med grønne, blå, lilla og mange andre farvede jeans. Men da nowmii ikke kan hoste op med farvede jeans, så har jeg fundet en anden tendens som dukkede op de forskellige modeshows, farven gul. Både helt gule kjoler, bluser mv., men farven dukkede også op i mønstre hvor farven får lov til at dominere. Igen fandt jeg lidt frem fra nowmii’s gemmer.

1. Bluse: By Marlene Birger, kr. 249,-| 2. Bukser: Munthe plus Simonsen, kr. 200,-3. Taske: Munthe plus Simonsen, kr. 200,- |4. Skjorte: Custommade, kr. 149,-  | 5. Jeans: Notify, kr. 740,- |6. Sko: Phigo, kr. 235,- |7. Kjole: Custommade, kr. 149,- | 8. Vest: Day Birger et Mikkelsen, kr. 299,- | 9. Støvler: Casadei, kr. 1.549,-

Jeg håber at forårets tendenser varmer lidt, på trods af de snakker om sibirisk kulde og massere af sne i disse dage.

Fortsat god modeuge, og rigtig god weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar