torsdag den 23. februar 2012

Dagens mode inspiration - Mille Dinesen

Get the look - "Rita"

Så er det i aften at Mille Dinesen igen kommer på skærmen som den anarkistiske skolelærer "Rita". I starten må jeg indrømme at jeg var lidt skeptisk over endnu en serie med Mille Dinesen, da jeg ikke var stor fan af serien Nynne, som kørte på TV3. Men til min store overraskelse, spiller hun rollen, som den politisk ukorrekte skolelærer utrolig godt - hun ryger på toiletterne og foran eleverne, hun knalder skoleinspektøren, og hun værst af alt, hun tør sige hendes mening, selv til forældrene. Eleverne elsker hende og hun har, som så mange andre, nemt ved at opdrage på andres børn men når det kommer til hendes egne bliver det lidt mere kompliceret. Det er helt sikkert en serie jeg er fan af, for den er sjov og så tage den nogle aktuelle problemstillinger op - så som sukker-politikken i skolen.

Hendes tøjstil er meget afslappet, med en læderjakke, jeans, t-shirt samt en ternet skjorte - er hovedsageligt det hun har på i serien. Den afslappede stil har inspireret mig til følgende sæt:
1. Tørklæde fra Margit Brandt, kr. 275,- | 2. Skindjakke fra Custommade, kr. 599,-
3. Jeans fra G Star, kr. 750,- | Cardigan fra By Marlene Birger, kr. 249,- |  Sko fra Converse, kr. 199,-
En Mocca farvet læderjakke samt et par jeans - jeg kunne finder en del skjorter, dog ikke en skovmands-lignende-skjorte - så det blev til en gul cardigan for at beholde farverne (og så er gul jo en af det helt store trends dette forår) og så tilføjede jeg et tørklæde for at peppe det en lille smule op, til sættet vil jeg sætte et par Converse All Stars til, for at bevare det casual look.
Så hvis du ikke ved hvad du skal lave i aften, så kommer der "Rita" i aften på TV2 kl. 20.00 - jeg ved i hvert fald hvad jeg skal lave ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar